2021年7月6日

Lovely guests (シジュウカラ)

 春に生まれた小鳥の雛たち。この時期になると元気に飛行訓練をしています。今朝も朝からにぎやかな鳴き声で目覚めました。

雨が上がった少しの時間にシジュウカラの雛鳥が2羽お店に飛び込んできました!

窓も扉も開けてあるのになかなか外に出られません。母鳥が外で子供を心配しずっと鳴き続けていました。

30分くらいあちこちを逃げ回った結果、ようやく息子の手の中に納まりました。観念してじっと出してもらえるのを待っています。外に放した途端に山の方へ飛んでいきました。お母さん鳥も安心したことでしょう。
可愛い子達。元気に大きくなってね。

Two great tit chicks were jumping into our shop.
It happened during their flight training. Chicks were emotionally panicking and at a loss to find themselves in the strange place. The mother was worrying and calling them outside.  We followed and tried to catch them many times and luckily managed to release them to their mother.
What’s a relief!